onsdag 6. oktober 2010

Plagsom busstur hjem fra skolen

Jeg satt på det innerste setet langt bake i bussen, på veg hjem fra skolen. Jeg var helt utslitt etter å ha stått på som bare det i gym-timen. Det eneste jeg ville nå var å slappe av og komme meg unna de lydene som gnall inne i hodet på meg fra bussen. Bussen var som vanlig halvfull av mennesker.
Bussen som sin plikt, plukket opp to eldre damer kledd i finstasen sin ved en bussholdeplass.
De gikk innover bussen, og satte seg på setet rett bak meg- noe jeg ikke hadde noe spesielt imot. Jeg fortsatte å hvile meg inntil den harde ruta med øynene og ørene igjen, noe som var veldig vanskelig.
De to gamle damene satt og skravla i ett, og det var ikke med noen lav stemme. Jeg kunne se bussjåføren flire i speilet, etter at de to eldre damene bak meg hadde satt sin humor i det de snakket om. De lot skravla gå helt til jeg gikk av bussen ved mitt hus.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar